27 Ekim 2015 Salı

Venedik

İtalya'da ki son durağımız Venedik...

Aqua Venice
Floransa'dan Venedik'e de yine trenle geçtik. Otelimizin yeri mükemmeldi. Öncelikle burada önerim ucuz olsun temiz olsun diye Mestre gibi ada dışındaki otellerde kalmamanız. Venedik otel anlamında en çok para harcayacağınız yer. Talep çok, otel az o yüzden oteller ya bakımsız ya ada dışında. Bizim otelimizin yeri gerçekten çok iyiydi. Tren istasyonundan çıktıktan sonra sadece 1 köprü geçip biraz da yürüyünce işlek bir caddedeki güzel, sevimli, geniş odalı otelimize ulaştık. Tren istasyonuyla arasında 1 köprü olduğunu belirtmem komik gelmiş olabilir ama yaklaşık 400 tane köprüsü olan bir şehir ve bu köprülerde valiz taşıma zorluğunu düşünürsek bence önemli bir detay. Odamız gayet büyüktü. Kahvaltı odanıza servis ediliyor istediğiniz saatte.

Otelimiz Aqua Venice'in internet sitesi için şuraya, tripadvisor yorumları için buraya tıklayabilirsiniz.

Biz Venedik'de hiç saray müze gezmedik. Meydanlarda ve şehrin sokaklarında kaybolmak bize yetti de arttı bile.
Gondola mutlaka binin. Gündüz saatlerinde gondola binmek 80 euro. 6 kişiye kadar alabiliyor. Bir kişi de binseniz 6 kişi de aynı fiyat. Biz oradaki başka turistleri bulup birlikte binerek tasarruf ettik.

18 euro'ya 24 saatlik vaperetto bileti aldık. Murano, Burano adalarında ulaşım için gerekiyor. Tek yön bilet zannediyorum 7 euro'ydu.

Murano adasındaki cam sanatları görmeye değer. Cam işleri oldukça pahalı ama bazı cam atölyelerinin outlet kısımları var. Bu outlet reyonlarından az hasarlı mükemmel el sanatları satın alabilirsiniz.
Burano ise renkleriyle içinizi ısıtacak sevimli bir adacık.

Akşam güzel bir yemek yiyelim derseniz büyük kanal (Grand Canal) etrafındaki restonranların genelde çoktan seçmeli turist menüleri var. Ama bu restoranlar ya akşam turist menüsü servis etmiyor yada dışarıda değil içeride servis ediyor. Sadece "Ristorante Canal Grande" isimli restoran bize hem dışarıda servis verip hem de turist menüsü verdi.

"Dal Moro's" isimli güzel bir makarnacısı ve Cocaeta isimli bir krepçisi var. İkisini de şiddetle tavsiye ederim.

Dönüş uçağımız Bolonya'dandı. Venedik'den Bolonya'ya yine trenle geçtik. Bolonya tren istasyonundan havalimanına otobüsler var. 4 euro kişi başı. Kolayca havalimanına varıyorsunuz.

Seyahatimiz burada biterken İtalya'yla ilgili birkaç ufak nokta ekleyeyim;

-Su çok pahalı. Ama Venedik hariç tüm şehirlerde sokaklarda çeşmeler var - gayet içilebilirler. Tupperware gibi akıtmayan kokmayan dayanıklı ve hacimli şişelerden alıp boşaldıkça doldurabilirsiniz.

-Kahvaltıları çoğunlukla kruvasan ve marmelatlı şeylerden oluşuyor. Tuzlu fındık fıstık, kuru kayısı yada kraker gibi şeyler alabilirsiniz yanınıza.

-Her şehirde 1 euro store'lar var. Yani bizim 1 liracı dediğimiz japon pazarları. Hediyelik almak için ucuz yollu bunlar pratik. Floransa'dakinden evimize pekçok dekoratif obje bile aldık.

-Küçük ve lokal otellerde kaldığımız için belki de otel sahiplerinin İngilizce bilgisi oldukça azdı.

-Venedik'de şehir haritası parayla satılıyor biz otel sahibinden rica minnet aldık.

-İtalyan makarnası gibi şeyler almak isterseniz turistik yerler dışındaki yerel marketlerden çok daha ucuza bulabilirsiniz.
Espresso & Spritz

-Spirits ve prosecco italya'nın iki özel ve güzel içkisi. Denerseniz iyi edersiniz. Ve hatta beğenirseniz İtalya'dan alın. Zira Türkiye'de hem oldukça zor bulunuyor hem de pahalı.

Bizden şimdilik bu kadar.
Bir sonraki seyahatte görüşmek üzere; hoşçakalın; arrivederci :)