27 Ekim 2015 Salı

Floransa

Roma'da 3 günden sonra sıra geldi Floransa'ya...

İtalya'da şehirler arasındaki ulaşımla ilgili ufak bir püf noktası: Biz biletlerimizi internetten satın aldık. Biletler seyahat tarihinden 90 gün önce satışa 9 euro'dan çıkıyor ve uçak bileti gibi zaman yaklaştıkça fiyatlar baya bir artıyor. Bizim 9 euro'ya aldığımız bilet seyahat günü 45 euroydu. Şu link italya'da tren ulaşımıyla ilgili herşeyi tüm detaylarıyla anlatıyor. Ben oradan öğrenerek aldım. İngilizcesi olan biri rahatlıkla yapabilir.

Gelelim Floransa'ya. Roma Termini'den hızlı trenle Floransa Santa Maria Novella tren istasyonuna geçtik. Floransa'da ki otelimiz gerek oda, gerek kahvaltı gerekse lokasyon açısından mükemmeldi. Şiddetle tavsiye edilir.

San Remigio otelin kendi sayfası için buraya, Tripadvisor.com yorumları için şuraya tıklayabilirsiniz.

Floransa'da trenden indikten sonra hemen karşıda information ofis var. Oraya uğrayıp otelinize en kolay nasıl ulaşabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Otobüs bileti tek yön 2 euro. Otobüs biletleri tobacco shoplarda yani büfe benzeri yerlerde satılıyor. Biz Floransa'da ilk sefer haricinde hiç otobüse binmedik. Zaten küçücük şehir.

Piazzale Michelangelo'dan Manzara

Floransa'da mutlaka yapın diyeceğimiz 2 şey var: Biri Piazzale Michelangelo'da gün batımını izlemek diğer Uffizi'yi gezmek. Michelangelo tepesine çıkmak bir hayli meşakkatli. Uzunca yokuşları tırmanıp bolca merdiven çıkıyorsun ama sonunda muhteşem bir manzara ve bolca turist kalabalığı :)

Uffizi

Uffizi'ye de mümkün olduğunca erken gidin - oldukça sıra oluyor. Ayrıca çok büyük ve muazzam olduğu için çok zaman istiyor. Biz yorgunluktan Accademia'ya ve Pisa'ya gitmedik. Pisa kulesinde zaten hiçbirşey olmadığı söylendiği için zaman kaybetmek istemedik. Accademia noktasında ise biraz fazla içimiz dışımız sanat olmuştuk - o yüzden şehri yaşamayı tercih ettik.

Piazza dei Pitti

Floransa'daki bir diğer değişik yer Piazza dei Pitti. Hiç merdiven olmayan bu meydan Pitti sarayının önünde bir yamaçımsı. Genellikle gençler karşı sokakta bulunan enfes pizzacı Gusta Pizza'dan pizza ve şarabını alıp burda yiyor - bizde öyle yaptık :)

Floransa'da "Mercato Centrale" diye biryer var. Alt katı pazar yeri gibi dükkanlar - üst katı ise birden fazla italyan lezzetini tadabileceğin cafeler. İtalyaya özel yiyecek içecek almak için burayı tercih edebilirsiniz. Baharat katışımları, makarnalar vs.

Mercato Centrale

"Floransa Katedrali" gayet güzel. Giriş ücretsiz ancak şehri ayaklarının altına seren bir manzaraya sahip olan en yükseğe çıkman için hem para hem enerji vermen gerekiyor.
Giriş 10 euro çıkış 463 basamak. 463 basamak çok fazla demeyebilirsin ama bazı yerler o kadar dar ki şişman biri olduğunda yol kitlenebiliyor :)

Cattedrale di Santa Maria del Fiore

Nerone Trattoria

Floransa'da yeme içme konusunda en meşhur şey floransa bifteği. En meşhur yer "Nerone Trattoria" diye bir restoranmış. Ben et yemediğim için bilmiyorum ama Gökhan yaklaşık 1 kiloluk bifteği bayıla bayıla yedi.

Cafe Gilli'nin tiramisusu meşhur ama çok da aman aman birşey değil. Roma'da Pompi'de yedikten sonra birşeye benzemiyor.